12 Ekim 2015 Pazartesi

KİTAP YORUMU: LANETLİ - K. A. TUCKER



Kitap Adı: LANETLİ
Yazar: K. A. TUCKER
Tür: Bilim Kurgu
Yayıncı: Yabancı Yayınları
Çevirmen: İnci NAZLI
Sayfa: 352


   “Aşk, macera, tehlike, ihanet… bu seride hepsi var.” – The Bookish Babes

       “Dozunda macera ve aşk beni kitabın içine çekti ve sonuna kadar koltuğumun kenarında tuttu.” – Shelly Crane, New York Times ve USA TODAY Çok Satan Yazarı

    “Bu hikâyede hiçbir şeyi tahmin etmeniz mümkün değil!” – Magical Urban Fantasy Reads

    Evangeline gençlik yıllarında adeta görünmezdi.   Koruyucu ailesi duygusuz bir robota benziyordu ve sınıf arkadaşları genel olarak o yokmuş gibi davranıyorlardı. On sekiz yaşına girmek üzereydi ama tamamen yalnızdı ve birileriyle bağ kurmak için yanıp tutuşuyordu. Herhangi birisiyle… Bir kafede Sofie ile karşılaştığında aradığı kişiyi bulduğunu düşünmüştü. Sofie’nin asistanı olması için sunduğu teklifi kabul ederek her şeyini geride bırakıp Manhattan’a taşındığında, kendisini pırlantaların ve sınırsız harcanan paranın sıradan olduğu, lüks bir dünyanın içinde bulmuştu.   Tüm bu cömertliğin ortasında, etrafında dönen gariplikleri göz ardı etmesi son derece kolaydı: Sofie’nin sergilediği tuhaf ve şiddet eğilimli davranışları, canavar gibi koruma köpekleri. Hatta kâbuslarında gördüğü kanlı cinayetleri, mağaralarda yaşayan evsizleri ve beyaz gözlü iblisi, özellikle de yakışıklı Caden’ı. Ama bir gece uyandığında boynundaki diş izleri bu peri masalının çabucak uçup gitmesine neden olmuştu. Yavaş yavaş Sofie’nin ve arkadaşlarının sırları ortaya çıkıp da diş izlerinin açıklaması ve rüyaları netleştikçe, gerçeğin hayal bile edemeyeceği kadar korkunç ve gizemli olduğunu fark etmişti.  Şimdi, Evangeline’in yalanlarla dolu bir dünyada hayatta nasıl kalacağına karar vermesi gerekiyordu!

   
    Kitapçıda satış temsilcisinin gazıyla dayanamayıp aldığım kitap Lanetli. Kapağına baktığımda çok farklı bir konusu olacağını düşünmüştüm. Aslında arka kapağını okuyunca diş izleri yazıyordu ama ben kapağın büyüsüne kapılıp aldım. Diş izlerini okuyunca vampir kitabı olduğunu anlamışsınızdır mutlaka. Ama ben anlamadım. :D Belki de anlamak istemedim bilmiyorum. Satıcı gözümü boyamışta olabilir. :D

  
   Her ne kadar inkar etsem de Lanetli bir vampir kitabı. :D İtiraf ediyorum şimdiye kadar okuduğum ilk vampir kitabı. Ve daha önce vampir filmi de izlemedim. Laz Vampir Tirakula sayılıyorsa o zaman izledim. :D Bir de lise zamanlarımda yeğenim sayesinde izlemek zorunda kaldığım Disney Channel kanalında ki vampir dizisi vardı. Tamam sustum. :D




   İlk defa vampir kitabı okuyacağım için tereddüt etmiştim. Fakat bu bizim bildiğimiz klasik vampir kitapları gibi değildi. Evangeline, annesi kaybetmiş korucu ailelerde yaşayan genç bir kızdır. 18 yaşına girmesine bir kaç gün kala yaptığı sakarlık hayatını değiştirir. Sofie'ye yaptığı sakarlık yüzünden borçlanmıştır ve Sofie'nin yanında çalışarak borcunu ödeyecektir.


   İlk iş gününde Sofie'nin yaptığı teklifle Manhattan'a gider. Bir anda kendini lüksün içinde bulur. Bütün bunlar başını döndürür ve kendini hiç bilmediği bir alemde bulur. Uykuya daldığında farklı bir evrene geçiş yapar. Başta bunu rüya zannetse de aslında gerçektir. 


   Daha fazla yazarsam ağır spoiler verebilirim. =) Daha önce de yazdığım gibi farklı bir konu beklesem de kitabı sevdim. Farklı bir konuya sahip olduğu için ilgi çekici. Caden ne tatlıydı öyle! tabi siz şimdi Caden kim diyeceksiniz. Spoiler olmasın diye bahsetmedim ama Caden, Evangeline uyurken gittiği evrendeki yakışıklı. =) 


   Evangeline'e biraz kızdım. Hiç tanımadığın birisine nasıl da güvenip gidersin farklı şehre diye. Ama sonradan düşününce kaybedecek bir şeyi olamayan insan risk alabilir. Bu yüzden kızmaktan vazgeçtim. =) Uzun lafın kısası kitap güzel akıcı. Yazım hatası yoktu. Yabancı yayınlarının en sevdiğim özelliklerinden birisi de bu. =)


PUANIM: 5/5


12 yorum:

  1. Kitabın ismi benimde dikkatimi çekti macera kitaplarını severim en yakın zaman da okuyacağım.

    YanıtlaSil
  2. Bu kitabı bende merak ediyordum ama beğenmeyen sayısı azımsanmayacak kadar çok olduğundan karar verememiştim alıp almamaya. Yorumun sayesinde kararım kesinleşti; alacağım. ;) Teşekkürler, güzel yorum!

    YanıtlaSil
  3. Vampirli bir kitap kesinlikle kısa zamanda okumalıyım😊

    YanıtlaSil
  4. Bu kitabı çok merak ediyorum en kisa surede okumak istiyorum

    YanıtlaSil
  5. Bu kitapta eklendi alınacaklar listesine

    YanıtlaSil
  6. Kitap bende var ama daha okuyamadim. Ama bu yorumdan sonra ilk firsatta okuyacam. :)

    YanıtlaSil
  7. Uzun zamandır kitaplığımda okunmayı bekliyor.

    YanıtlaSil
  8. Birkaç defa sosyal paylaşım sitelerinde denk geldiğim bir kitaptı kapağıyla fantastik olur dedim ama vampir konulu olduğunu bilmiyordum çok büyük şaşkınlığa uğradım açıkçası ve şimdiden abur cuburlara elveda alıncak ktap listem kabarıyo para biriktirme zamanı :)

    YanıtlaSil
  9. Bilgi için teşekkürler

    YanıtlaSil
  10. Güzel yorumlamissin çok ilgimi çekti gerçekten vampir filmlerini severim ama kitap hiç okumadim bakalım kitapları nasilmis ;)

    YanıtlaSil
  11. Alınacak listesinin başlarında bir yer edindi

    YanıtlaSil
  12. Bende vampir kitabı olduğunu anlamamistim

    YanıtlaSil

Lütfen yorumlarımızı Türkçe karakterler kullanarak yapalım.