3 Kasım 2015 Salı

KİTAP YORUMU: KIYAK PARA - LUIGI CARLETTI


Kitap Adı: KIYAK PARA
Yazar: Luigi CARLETTI
Tür: Polisiye
Yayıncı: Hyperion Yayınevi
Çevirmen: Aslı ALDEMİR
Sayfa: 387


    Cehennem diye bir yer gerçekten var ve ben,bunu bizzat yaşadım."

     Eski bir polis olan ve daha sonra İtalyan gizli servisi için çalışmaya başlayan Ajan Kasper,hikayesini anlatmaya böyle başlıyor.Bu inanılmaz hikayenin konusu Supernotes:Gerçeğinden ayırt edilemeyecek kadar ince bir işçilikle basılmış,sahte dolar banknotları.

    Kasper 2008 yılında servisten saf dışı edilerek Kamboçya'da tutuklanıtor ve köhne bir hapishaneye barakalara ve toplama kampı benzeri bir hastaneye kapatılıyor.En sonunda da gerçek bir toplama kampı olan Prey Sar'a gönderiliyor.Ortaya çıkardığı şey öylesine önemli ki birileri Kasper'ı silmek istiyor;Milyonlarca dolarlık Supernotes hakkındaki gerçekler,dudak uçuklatacak türden ve Kasper'a yardım edecek kimse yok.

   Kasper'ın Luigi Carletti ile birlikte bir araya getirdiği tanıklık,delil ve tespitle,gerçekten etkileyici.Bir ajanın gerçek hikayesini okurken tüyleriniz dike diken olacak.



    Yaşanmış hikayeleri okumayı çok severim ama bu bambaşka bir yaşanmış hikayeymiş. Okumaya başlayınca anladım. Kitap efsaneydi. Bir ajanın yaşanmış hikayesini okudum bu kitapta ve acayip etkilendim. Daha önce Çin işkencesini anlatan bir kitap okumuştum. Bu kitapta onun tarzında. Bir ajanın başına gelenleri anlatıyor. Ajanın başına gelenler derken görevlerini anlattığını sanmayın sakın. Yaptığı görevlerden birinde Kamboçya'da yasa dışı yoldan alıkonulmasını ve yaşadığı işkenceleri anlatıyor. 


    İtalyan bir ajanın hikayesini okurken ben çok etkilendim açıkçası. Polisiye kitap okumayı ve film izlemeyi çok sevdiğim için büyük bir merakla okumaya başladım kitabı. Ajan Kasper'e hayran oldum. Güçlü adamları sevmeyen olur mu acaba? Luigi Carletti'yi merak edip Google'dan araştırdım. O ne karizmatik adamdır öyle!


   Benim için Ajan Kasper, Criminal Mind dizisinin başrol oyuncularından Thomas Gibson olmalı kesinlikle. O adama olan hayranlığımla bir alakası yok tabi ki. =) Keskin yüz hatlarıyla kesinlikle Thomas Gibson, Ajan Kasper olmalı. Eğer bu kitap film olursa ki bence olmalı yetkililere sesleniyorum bu dileğimi dikkate alsınlar! =)


  
    Kitabın içeriğinden az biraz bahsedecek olursam, Ajan Kasper yarı İtalyan yarı Amerikan vatandaşıdır. Gizli görevlerde yer alır. Ciddi görevler bunlar. Eğer yeterince inandırıcı olmazsa öldürülebilir. Yüksek mevkiden birinin işine taş koymuştur. Bu nedenle kaçmak zorunda kalır fakat Kamboçya'da yakalanır ve esir olur. Amerika veya İtalya vatandaşlarının alıkonulması konusunda bir şey yapmazlar.


   Kasper'in annesi ve kız arkadaşı bir avukata başvururlar. Avukat elinden geleni yapsa da yasal yollardan bir sonuç elde edemez. Bunun üzerine farklı yollar dener. Bu sırada Kasper hayatta kalmak için ciddi zorluklar yaşar.


   Kitabı okurken bir bölüm Kasper'in yaşadığı anı, bir bölüm avukatın çabalarını ve bir bölümde Kasper'in neden tutuklandığını anlatan kısımlardan oluşuyor. Otobüste, kalabalık bir ortamda veya dikkatinizin dağınık olduğu bir anda bu kitabı okumanız çok zor. Dikkat ve ilgi isteyen bir kitap bu yüzden zamanınız varken sakin kafayla okuyun yoksa anlam kaybı yaşayabilirsiniz.


    Çok severek okuduğum bu kitabı size de tavsiye ederim. Beğenerek okuyacağınızı düşünüyorum. Özellikle polisiye tarzını sevenler. 


PUANIM: 5/5

         

3 yorum:

  1. Polisiye kitaplarını çok seviyorum. Kıyak Parayıda okuma listeme aldım. Teşekkürler:-)

    YanıtlaSil
  2. bu tür kitaplar her zaman dikkatimi çekiyor

    YanıtlaSil

Lütfen yorumlarımızı Türkçe karakterler kullanarak yapalım.