8 Ocak 2016 Cuma

[3. DİJİTAL KRALİÇELER BLOG TUR] - N. LİNDA FRAİM İLE RÖPORTAJ


   Destek Yayınları ile yaptığımız ikinci blog tur kitabımız Ebenin Dantelli Donu kitabının yazarı sevgili Linda Fraim ile çok keyifli bir röportaj yaptık. Hem kendisini tanıdık hem de kitabı hakkında ufak bilgiler edindik. Sizin de seveceğinizi düşünüyorum. 



  Öncelikle kendinizden bahseder misiniz? Linda Fraim kimdir?

- Adım Linda Fraim. 1973'te İstanbul'da doğdum. Eğitim hayatımın bir kısmı Türkiye'de bir kısmı da Amerika'da geçti. Bütün üniversite eğitimlerimi -lisans, yüksek lisans ve doktora - ABD'de tamamladım. Klinik Sağlık Psikologu olmanın dışında aynı zamanda da Evlilik ve Aile Terapistiyim. Su anda KKTC'de bulunan Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi Psikoloji Bolum Başkanıyım.

  Anladığım kadarıyla kitap sizin hayatınızı anlatıyor. İnsanın kendi hayatını yazması biraz cesaret ister. Siz bu duruma nasıl karar verdiniz?  

Kısmen evet kısmen hayır... Kitap %100 benim hayatim dersem çok da doğru olmaz ama esintiler var tabii ki... Vallahi bütün bunlar bana sur-real bir olgu gibi geldiği için ne, ne zaman, nasıl oldu ben de anlamış değilim... Yazın birisine sinirlendim ve kendimi bilgisayarın önünde buluverdim. :) Bir de baktım ki kitap yayınlanmış ve ilk baskısı bitmek üzere...

 Kitabınızı 24 saat sürmeden bitirdim. Daha detaylı daha kalın bir kitap olabilirmiş ama sizin hayatınız olduğu için fazla detay da özele girerdi sanırım. Hikayenizin devamını yazmayı düşünüyor musunuz? 

- Daha detaylandırabilirdim doğrudur ama işte acemi yazarın yapacağı iş bu kadar olur. :) 
İkinci kitap yolda aslında... Hikaye devam ediyor ama çoooook faklı yönde. İnşallah yaza kadar biter ve yine en kısa zamanda okuyucularla buluşur. :)

  İkinci kitabınız kurgu olarak mı devam edecek?

- İkinci kitap yine ilki gibi gerçek hayat ve kurgu ile birlikte paralel ilerleyecek.. Dediğim gibi hikayenin gidişatında %200 bir dönüş söz konusu ve beklenmedik çok fazla olay var. Cenk'in ilk kitapta yaratmış olduğu imaj ile ikinci kitapta yaptıkları ve yarattığı imaja ters bir portre sergiliyor. İkinci kitap Cenk, Lale ve Gonca'nın üzerine kurulu. Nazmiye ve Enver ağırlıklı olarak yok.

  Güzel bir kitap daha okurlarıyla buluşacak demek ki. :) Son olarak okurlarınıza söylemek istediğiniz bir şeyler var mı? 

- Aslında bunun dışında da iki kitap daha geliyor... Birisi bir biyografi ve ötekisi de yarı bilimsel yarı halk dilinde cinsel sağlıkla ilgili... Okurlarıma öncelikle çok teşekkür etmek isterim... Kitabımı aldılar, okudular ve umuyorum ki keyif almanın yanı sıra kendilerinden de bir şey bulmuşlardır. Umuyorum ki özellikle bu tür konularda sorun yaşayan ya da yaşamış olan okurlarım da "aha bak sadece ben değilmişim bunu yaşayan" düşüncesini oluşturabilmişimdir. Ülkemizde kadın olmak gerçekten çok zor ve bu zorlukların bir kısmını naçizane dile getirmeye çalıştım. Fuarlara gelebilen olursa mutlaka tanımayı ve sohbet etmek isterim okurlarımla. Fuarlara bekliyorum :)


  Bu güzel cevaplar için yazarımıza çok teşekkür ederim. Ben sorularımı sorarken çok keyif aldım. Umarım sizde okurken keyif alırsınız! =)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen yorumlarımızı Türkçe karakterler kullanarak yapalım.