25 Şubat 2016 Perşembe

[5. DİJİTAL KRALİÇELER BLOG TUR] BUSE GÜMÜŞ İLE RÖPORTAJ


  Nemesis Yayınlarının sponsorluğunda gerçekleştirdiğimiz 5. blog tur kitabımız Düşlerimin Prensi. Biz okuduk çok sevdik. Düşlerimin Prensi kitabının yazarı sevgili Buse Gümüş'ü daha yakından tanıyabilmek için çok güzel bir röportaj gerçekleştirdik. Biz Buse Hanımı tanıdığımıza çok memnun olduk. Sizin de çok seveceğinizi düşünüyoruz. E hadi o zaman sorularımıza geçelim. =)



  Merhaba. Öncelikle röportaj teklifimizi kabul ettiğiniz için teşekkür ederiz. Hepimizin merak ettiği bir soru ile başlamak istiyorum. Buse Gümüş kimdir? 

  Merhaba. 22 yaşındayım, üniversite son sınıf öğrencisiyim. Yazmayı ve okumayı yaşam felsefesi gibi gören kendi halinde bir insanım. 
.
  Ne zamandır yazıyorsunuz? İlk hikayeniz Düşlerimin Prensi miydi?

  Hayır, Düşlerimin Prensi ilk değildi. Yazmaya on beş yaşımdayken fantastik bir kurguyu kağıtlara aktararak başladım. Yaklaşık üç sene boyunca onu yazdım, üniversite sınavı sebebiyle bırakmak zorunda kaldım ve birkaç kişi dışında kimseyle paylaşmadım. Sonra bir hikaye forum sitesi keşfettim ve orada bir şeyler karalamak isteyince Düşlerimin Prensi ortaya çıktı.

  Düşlerimin Prensi ilk kitabınız. Düşlerimin Prensi 2 de çıktı. Bu süreçte nasıl dönüşler aldınız?

  Henüz çok yeni aslında. Seri olduğu için bekletmek istemediğimizden birinci cilt ve ikinci cilt arka arkaya yayınlandı, şu ana kadar olumlu dönüşler aldığımı söyleyebilirim. İnsanların kitaplarımı okuduğunu bilmek ve onlar hakkındaki görüşlerini okumak, çok güzel bir duygu.

  Çok genç bir yazarsınız. İleri de çok daha güzel işlere imza atacağınızı düşünüyorum. Şu an ileriye baktığınızda neler görüyorsunuz?

  Dediğiniz gibi yolun daha çok başındayım. Henüz yazar sıfatına layık olabildiğimden bile emin değilim ama bildiğim bir şey var. Benim için yazmak vazgeçemeyeceğim bir tutku. Zamanla bu konuda kendimi geliştireceğimi ve daha iyi bir yerde olabileceğimi umuyorum.

  Düşlerimin Prensi kitabını yazarken neler hissettiniz? Yorulduğunuz zamanlar oldu mu?

  Uzun ve keyifli bir süreçti. Elbette zorlandığım anlar oldu ama bir şekilde üstesinden geldim, çünkü Düşlerimin Prensi benim için çok önemliydi. Kitabımı elime aldığımda ise her şeye rağmen başardığım için mutluydum.

  Kitap karakterlerinizden Rüya ve Mert çok tatlıydılar. Hayatınızda bu karakterleri yazarken esinlendiğiniz kimse oldu mu?

  Hayır, esinlendiğim kimse olmadı. Kurgu ve karakterler hayalidir.

  Kitapta Gizem ve Rüzgar aşkı da vardı. Bu ikili için ayrı kitap çıkacak mı?

  Gizem ve Rüzgar için ayrı bir kitap düşünmedim aslında. Birinci cilt ve ikinci ciltte de varlar, çok detaylı olmasa da hikaye içinde onları da okuduk. Eğer okurlar isterse günün birinde yazabilirim belki ama şimdilik böyle bir durum yok.

  Kitabınızı okurken Rüya'nın da kitap okumayı seven bir karakter olduğunu görüyoruz. Peki siz hangi yazarları takip ediyorsunuz? Ne tarz kitaplar okuyorsunuz?

  Ben içinde aşk olursa her tarz kitabı okurum. Aşk olmasa bile hikaye beni içine çekerse yine okurum. Fantastik ve polisiye de çok severim. Yeter ki sonu mutsuz bitmesin, o zaman kitap benim için anlamını kaybediyor. Yazar olarak ise çok fazla sevdiğim kişi var ama listenin en başında idolüm Nora Roberts yer alıyor.

  Kitabınız hakkında aldığınız eleştirilere nasıl bakıyorsunuz? Ağır bir eleştiri aldınız mı?

  Ağır bir eleştiri almadım. Ancak üslubu düzgün olduğu takdirde her türlü eleştiriye açığım. Eleştiren kişi beğenmemiş olabilir, ancak bunu kırıcı ve argo diye tabir edeceğimiz sözcüklerle anlatmamalı. Eleştiri yapıcı olmalı, yazan kişinin kendine bir şeyler katmasına yardımcı olmalı diye düşünüyorum.

  Watpatt ortamı hakkında ne düşünüyorsunuz? Bu konuda çok ağır eleştiri yapıldığı kadar çok olumlu eleştiriler de var. Sizce Watpatt ne kadar yararlı?

  Wattpad yazarı değilim öncelikle bunu belirteyim, yazmaya o sitede başlamadım. Yaklaşık sekiz senedir yazıyorum, üç sene forumda hikayeler yazdım. Sonra hikayelerimi yayınlayabileceğim bir Facebook sayfası açtım, bir arkadaş tavsiyesiyle Wattpad’i keşfederek üye oldum. Wattpad amatör yazarların daha çok okura ulaşabileceği güzel bir ortam, eleştireni çok evet ama bence önemli olan, kişinin Wattpad’i ne için ve nasıl kullandığı. Çok küçük yaştakilerin okumaması gereken hikayeler de var, olumsuz eleştirilere kurban giden çok kaliteli hikayeler de. Bunun ayrımını yapabilmek kişiye kalmış bir şey bana göre.

  Son olarak okurlarınıza ne söylemek istersiniz?

  Okurlarımı çok seviyorum. Kitaplarımı okudukları ve yanımda oldukları için onlara teşekkür ederim.

  Vakit ayırıp sorularımızı cevapladığınız için DKBT ailesi olarak size çok teşekkür ederim. 

  Bu güzel röportaj için ben de sizlere teşekkür ediyorum. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen yorumlarımızı Türkçe karakterler kullanarak yapalım.