20 Şubat 2016 Cumartesi

[4. DİJİTAL KRALİÇELER BLOG TUR] HER GÜN YENİDEN - ALICE LAPLANTE




Kitap Adı: HER GÜN YENİDEN
Yazar: Alice LAPLANTE
Yayıncı: Feniks Yayınları
Çevirmen: Merve Duygun
Sayfa: 312


 

Hatırlamak, unutmak ve yeniden hatırlamak üzerine sarsıcı bir roman…
Geçmişinde başarılı bir cerrah olan ve iki yetişkin çocuğu olan Dr. Jennifer White, Alzehemeir hastalığına yakalanır. Bir taraftan bu hastalıkla mücadele ederken, diğer taraftan da parmakları kesilmiş bir halde ölü bulunan en yakın arkadaşının katil zanlısı olarak suçlanmaktadır.
Yalnızca hatırladığı zamanlarda kendisini temize çıkarmaya çalışmaktadır. Her Gün Yeniden, unutmak, hatırlamak, aile bağları, evlilik, arkadaşlık, annelik ve insan olmaya dair okurun hem yüreğine dokunacak hem de tüylerini ürpertecek bir hikâye… 
İlginç… Ustalık gerektiriyor… Eşsiz… Zorlayıcı… LaPlante unutmanın unutulmayacak bir portresini çizmiş. The Washington Post Book World
Etkileyici… Zekice işlenmiş bir roman.Publishers Weekly
Ustaca ilerliyor… Hayal gücünün hayret verici bir oyunu.Chicago Tribune


   Her zaman merak etmişimdir alzhemeir hastalarının yaşadıklarını. Nasıl unutabilirsin? Nasıl bir duygudur? Bunları oldum olası merak ederdim. Ufak tefek unutkanlıkları hepimiz yaşıyoruz ama yaşadığın çevreyi unutmak çok garip değil mi? 



   Her Gün Yeniden kitabını okudukça daha iyi anladım bazı durumları. Daha iyi kavradım. Acaba ben o durumda olsam ne yapardım diye çok düşündüm ama aklım almadı. Düşünsenize kendi yüzünüzü bile unutuyorsunuz. Kızınızı, eşinizi, dostunuzu. Onları düşman olarak bile görüyorsunuz. Çok kötü bir durum. Çevresindeki insanlar içinde çok acı. Annenizin sizi hatırlamadığı bir hayat yaşıyorsunuz? Allah korusun. 


   Kitabın baş karakteri Jennifer,  60lı yaşlarında. Bu yaşına kadar çok başarılı bir cerrah olmuş işinde parmakla gösteriliyormuş. Zamanla unuttuğu şeyler artınca doktora gitmiş ve yapılan tetikler sonucunda alzhemeir teşhisi konulmuş. Hastalık ilerledikçe yaşamak ona da çevresindekilere de daha zor olmuş. Bunca şey yetmezmiş gibi bir de en yakın arkadaşının cinayetiyle suçlanıyor. Arkadaşının ölümünü her seferinde unutan birisini nasıl cinayetle suçlarsınız ki? Üstelik en son göre kişi de Jennifer. O soruşturmanın polisi de olmak istemezdim. :D


   Genel olarak kitabın kurgusu bu şekilde. Kitap, Jenifer'in ağzından yazılmış. Onun günlüğü tarzında. Okurken onun yaşadığı anlam kargaşasını yaşıyorsunuz. Bazen biraz fazla oluyor. Olayları çözmekte zorlandım. Bu tarz yazılmasının en güzel yani Jennifer'i çok iyi anlayabiliyorsunuz. Her Gün Yeniden'i okurken yazar nasıl bu kadar iyi anlatabilmiş diye düşünmüştüm. Bu konuya da diğer blogger arkadaşım açıklık getirdi. Yazarın hayatını araştırıp İngilizce'den Türkçe'ye çevirdi. Yazarın hayatını okuyunca her şey daha çok yerine oturdu. Ben puanlamaya geçerken sizde yazarın hayatını okumak isterseniz linki de şuracığa yazıyorum. :D


Kitap yorumu ve alıntılar için: http://kitapzenn.blogspot.com/
Kitap karakterinin analizi ve yazarın hayatı için: http://uyumsuzpsikologunblogu.blogspot.com.tr/


PUANIM: 4/5


































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen yorumlarımızı Türkçe karakterler kullanarak yapalım.