9 Şubat 2016 Salı

KİTAP YORUMU: ANA KARARGAH İSTANBUL - ŞEVKET DEVRİM


Kitap Adı: ANA KARARGAH İSTANBUL
Yazar: Şevket DEVRİM
Tür: Polisiye
Yayıncı: Karayel Yayınları
Sayfa: 384

  Ardında hiçbir iz bırakmayan bir katil… Belli bir amaç uğruna seçilmiş kurbanlar… Ustaca işlenen seri cinayetler… Ülkeyi bir kaos ortamına sürüklemeye çalışan uluslararası bir örgüt… Ve bu örgüte ana karargâh olarak seçilen bir şehir: İstanbul…
Başarılı bir polis olan Komiser Timur, bu yapbozun parçalarını bir araya getirmek ve resmin bütününü görmek zorundadır. Bu cinayetleri işleyen katili bulacak ve büyük güçler tarafından oynanan bu oyunu bozabilecek midir? Bunu yaparken aynı zamanda kendi hayatını da yoluna sokması gerekmektedir.Kendisi de bir polis olan Şevket Devrim, yeni romanı Ana Karargâh İstanbul'da büyük bir bulmaca sunuyor okurlarına.
Cinayet bir sanat şeklidir. Tek bir farkla; sanatçısı cehennemin derinliklerine,eserleri ise toprağa gömülür…


    Uzun zamandır polisiye okuyamayan bir Büşra olarak polisiyeye doydum. Uzun bir süre etkisinden çıkamayacağım bir kitap oldu Ana Karargah İstanbul. Çok sağlam korkuttu ne yalan söyleyeyim. =)



    İstanbul'da işlenen bir papaz cinayeti Türkiye'nin gündemine bomba gibi düşmüştür. Üstelik cinayetin işlenmesinden çok kısa bir süre sonra tüm medya bu cinayeti konuşuyordur. Siyasi bir olay olan bu cinayetin çok kısa sürede çözülmesi gerekmektedir. Fakat olay yerinde delil bulunmamaktadır.


    Türkiye ayaklanmış Müslümanlar yeniden terörist olarak gösterilmeye başlamıştır. Bu olayla kimse ilgilenmek istemez çünkü siyasi bir olay ve delil neredeyse yok. Bu baskı altına kimse girmek istemezken, çözümsüz dosyası bulunmayan Komiser Timur, bu dosyayı kabul eder. Arapsaçına dönmüş cinayette çözüme ulaşmak hiçte kolay değil. Bir de işin içinde Masonlar varsa!


    Olay örgüsü, dili, anlatımı oldukça güzel. Keyif alarak okudum. Fakat kitabın son 50 - 70 sayfasına geldiğimde çok ürktüm. Benim gibi karanlıktan ve ruhlar aleminden korkanlardansanız uyarıyorum gece kitabı okumayın. Ben gece 2 civarlarında kitabı bitirdiğim için uyuyamadım. Şeytandan bahsedilen kısımlar hala yer yer korkutuyor beni.


    Genel olarak kitabı beğendim. Kitaptan yeni bilgiler edindim. Boş bir kitap değildi. Bazı yerlerde kavram kargaşası yaşadığım da oldu. Yazıların puntosu büyüktü ve okuması kolaydı. Bunun dışında Timur'un aşk hayatı çok kötüydü. Özellikle Melek'in yaptıklarını anlayamadım. Yazar aşk yazmasın lütfen. =) Neyse efendim ben burada yorumuma son verip alıntılara ve puana geçiyorum. =)



ALINTILAR

 - "Artık insanlığın silkelenip kendine getirilmesi, özüne döndürülüp içine düştüğü bu bataklıktan kurtarılması gerekiyordu. Bunu da sadece inanan insanlar yapabilirdi.

- "Herkesi izlediğinizi ve dünyanın sahibi olduğunuzu sanıyorsunuz ancak sizden daha büyük olan ve her anınızı kaydeden Allah'ın varlığını unutmuşsunuz."

- "Hain olmak ayrı, ihanet etmek ayrıdır."

- "İnsanlar anlamadıkları veya bilmedikleri konularda efsane üretmeyi severler."


PUANIM: 4/5


         

























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen yorumlarımızı Türkçe karakterler kullanarak yapalım.