11 Mart 2016 Cuma

[6. DİJİTAL KRALİÇELER BLOG TUR] SALDIRI - YASMINA KHADRA



Kitap Adı: SALDIRI
Yazar: Yasmina KHADRA
Tür: Polisiye, Savaş
Yayıncı: Destek Yayınları
Çevirmen: Nevra GÜRSOY
Sayfa: 240

  Ya o intihar bombacısı karınızsa?
  Tel Aviv'in insan kaynayan restoranlarından birinde bir kadın, hamile elbisesinin altına gizlediği bombayı patlatır. Arap asıllı İsrailli Doktor Emin gün boyunca bu korkunç saldırının sayısız kurbanını ameliyat eder ve geç bir vakitte bitkin bir halde evinin yolunu tutar. Ancak gece yarısı onu acilen hastaneye çağırarak saldırıda paramparça olan bir cesedin karısına ait olup olmadığını teşhis etmesini isterler. Emin korkunç bir gerçekle yüz yüze gelir: Karşısındaki beden on beş yıllık karısı Sihem'e aittir ve bundan daha acısı ise, eylemi gerçekleştirip onlarca insanın ölümüne neden olan intihar bombacısı da Sihem'dir... "Posta kutumda mektuplar vardı. Faturalar arasında küçük bir zarf dikkatimi çekti. Okumaya başladım:  'Mutluluk paylaşılmadıkça neye yarar Emin aşkım? Senin sevinçlerinin olmadığı yerde benim sevinçlerim sönüyordu. Sen çocuklarımız olsun istiyordun, bense onları hak etmek. Vatanı olmayan hiçbir çocuk güvende değildir... Bana darılma. Sihem.' "
Şimdiye dek 40 dile çevrilip milyonlarca satış rakamına ulaşan, Hollywood tarafından 2012 yılında sinemaya aktarılan hikâyesiyle taraflı tarafsız tüm eleştirmenlerden tam not alan ve bu başarısı "Côté Femme", "Booksellers" ve "Le Figaro Magazine" ödülleri ile taçlandırılmış olan Yasmina Khadra'nın "yürekli" romanı Saldırı'yı bir solukta okuyacaksınız...


  Önce şöyle kocaman bir nefes vereyim. Ne kitaptı ama. Pek bilgimin olmadığı bir konuda oldukça bilgi edindim. İşin aslı demek böyleymiş dedim. Mesela Arapların Yahudi kimliği alıp onlarla beraber yaşadıklarını bilmiyordum. Benim açımdan oldukça faydalı bir kitaptı. Özellikle bu nedenle ayrıca hoşuma gitti kitap.


  İsrail'de çok başarılı bir cerrah olan Emin, oldukça güzel bir hayat yaşar. Müslüman olmasına rağmen İslamdan uzak bir hayatları var. Yani içki içer, oruç tutmaz kısacası dini görevlerinin hiç birini yerine getirmez. Eşi de aynı durumdadır. Fakat bir gün hastanede çalışırken yaşanan bir patlama sonucu hayatı değişir. 


  Canlı bomba saldırısında bir çok insan hayatını kaybeder. Hastanede can pazarı yaşanır. O yoğun tempodan çıktıktan sonra evine giden Emin, acil olarak hastaneye çağrılır ve karısının cesedini teşhis etmesi gerekir. Eşinin saldırı sırasında öldüğünü sanan Emir, gerçekleri duyunca sarsılır ve kabullenmek istemez. Bombalı saldırıyı düzenleyen karısı Sihem'dir. Bunu ısrarla reddeden Emin, karısından aldığı mektupla gerçeği kabullenir fakat işin peşini bırakmaz. Karısının nasıl böyle yaptığına anlam veremez. Bunun uğruna canını tehlikeye atar. 


  İnce bir kitap olmasına rağmen bilgi içeren akıcı bir kitaptı Saldırı. Yazım hatası yok denecek kadar azdı. Konusu akıcı ve puntoları orta büyüklükteydi. Kısa sürede bitti kitap. Okurken bazı bölgelerde anı o kadar yaşadım ki yer yer panik oldum. Orada yaşayan insanlar ne zor şartlarda yaşıyor daha iyi anladım. 


   Farklı konusu ve gerçekleri yansıtması açısından benden beğeni aldı. Severek okudum, hiç sıkılmadım. Filmini de izledim peşinden ama kitabını yerini asla tutamaz. Bence yeterince iyi yapılamamış film. Kitabını kesinlikle tavsiye ederim. 

PUANIM: 4/5





































2 yorum:

  1. Konusu baya ilgi çekici gözüküyor. Sizde baya beynmişsiniz sanırım en kısa zaman da okucam teşekkürler :)

    YanıtlaSil

Lütfen yorumlarımızı Türkçe karakterler kullanarak yapalım.