2 Mart 2016 Çarşamba

FİLM YORUMU: GILBERT'IN HAYALLERİ


Özgün Adı: What's Eating Gilbert Grape
Yönetmen: Lasse Hallström
Yapım: ABD/ 1993/ 118 dk.
Tür: Dramatik Komedi, Romantik
IMDB Puanı: 7,3 / 10

 Küçük bir kasabada sıradan bir yaşam süren Gilbert'ın hayatı sorumluluklarından ibarettir. Bir yandan obezite hastası annesi, diğer yandan ise otizm hastalığıyla mücadele eden kardeşiyle ilgilenmek zorundadır. Hayatında en olağandışı durum ise kasabalarından geçmekte olan Becky ile karşılaşması olur. Becky, Gilbert'ın hayatına adeta bir güneş gibi doğar. Ona daha önce hiç karşılaşmadığı bir şeyi, aşkı armağan eder. Ancak Gilbert'ın omuzlarındaki sorumlulukları bu aşkın arasında devasa bir engel olarak durmaktadır.


 Bu film aklıma geldikçe Johnny ve Leonardo'ya bir daha 
hayran oluyorum. Belki birazcıkta aşık olabilirim. :D Nilay'la bu filmi konuşurken hala "ne harika filmdi ama" diyorum çünkü HARİKAYDI! Afişine bakıp Leonardo'ya hayran kalınmaz mı? Yaşından büyük işlere kalkışmış resmen. Üstesinden de hakkıyla gelmiş.





  Nilay ve film listesi sağ olsun oldukça güzel filmler izliyoruz. Bu film de onlardan birisiydi. Daha neler yazabilirim bilmiyorum. Elimden gelse herkese izletirim bu filmi. Ya çok güzeldi!! İçeriğinden de azıcık bahsedeyim değil mi? =)



  Babası tarafından terk edilmiş kasabada yaşayan bir ailenin bütün yükünü taşımak zorundadır Gilbert. Kocası tarafından terk edildikten sonra hayata küsen ve obezite olan annesi, otizm hastası kardeşi ve iki kız kardeşiyle hayatını idame ettirmeye çalışır. Beklenmedik anda karşısına çıkan Becky, hayatında önemli yer edinir. Fakat Gilbert'in ailesi ve sorumlulukları en büyük sorundur. 



  Bu yorum Leo'nun Oskar almasının üstüne denk geldi. Adamın böyle kaliteli oyunculuğu varken Oskar'ı alamaması isyan sebebidir. Neyse ki ben isyan etmeden verdiler ödülünü. Benden mi korktular acaba! :D Neyse diyeceğim o ki izleyin bu filmi! Pişman olmazsınız!

  İlk defa film yorumu yaptım ne kadar başarılı olduğum tartışılır. Umarım faydalı olabilmişimdir. (:  












2 yorum:

  1. Leo hiç değişmemiş ya bu kadar olur :D merak ettim ben bu filmii otizm geçen filmlere ilgim var zaten. çünkü cidden çok özel insanlar ve biz pek de iyi anlayamıyoruz onları :/ not alıyorum :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir de öyle güzel oynamış ki =) Kesinlikle vakit kaybetmeden izlemelisin pişman olmazsın =)

      Sil

Lütfen yorumlarımızı Türkçe karakterler kullanarak yapalım.