24 Mart 2016 Perşembe

KİTAP YORUMU: MAVİ SAÇLI KIZ - BURÇAK ÇEREZCİOĞLU


Kitap Adı: MAVİ SAÇLI KIZ
Yazar: Burçak ÇEREZCİOĞLU
Tür: Biyografi, Dram
Yayıncı: YKY Yayınları
Sayfa: 288

  Yaşam ve ölüm arasındaki çizgi bazen çok incelebilir. Bu çizgide yaşanan hayatlar vardır. Can yakıcı hayatlar. Emek emek büyütülen sevgiler vardır. Cesaret olmadan tek adım atılamayacak tehlikelerin içine sokar insanı. Acıya beklenmedik faturalar çıkarır. En umulmadık anda, renkler değişir. Küçücük bir yaşamın ardında kalan, insanın kendisinden büyütüp sevdiği, korumaya yazgılı olduğu bağlılıklar vardır. Burçak Çerezcioğlu, 16 yaşında lösemiden öldüğünde, cesareti, sevgiyi ve yaşamı tanıyordu.Bu kitapta, kısa bir yaşamın kederini, güzelliğini, acısını, bir savaşı okuyacaksınız. Ne yazık ki kurmaca olmayan bir hayatın öyküsünü. Bir babaya, bu dizeleri yazdırmış bir hayatın. Sabahları hasta uyanmanı istiyorum. Hastaysan eğer yaşıyorsun demektir.

  Beklentimin çok altında altında kalan bir kitap yorumu ile karşınızdayım. Büyük bir merakla başlamıştım Mavi Saçlı Kız kitabına. Yaşanmış bir hikaye olması beni kitaba çeken en büyük etkendi. Herkes gibi kitabın sonunda bende üzüldüm. Bir boşluk yaşadım fakat kitap olarak ele alacak olursam yeterli seviyede değildi diye düşünüyorum.


  Öncelikle kitap Burçak'ın günlüğünü ele almış. 12 yaşında günlük tutmaya başlıyor ve biz neredeyse kitap bitene kadar bu günlüğü okuyoruz. 12 yaşında bir çocuğun yazacağı şeyler bellidir. Dersleri, yaptıkları, hoşlandığı kişiler vs. İşin sıkıcı kısmı buradaydı zaten kitabın sonuna kadar Burçak'ın şıpsevdi halleri gezmeleri, küsmeleri vardı. Bu da haliyle belli bir yerden sonra sıktı.

  Kitapta bir kaç yerde babasının açıklamaları annesinin mektupları vardı. Bunlar hastalık döneminde yaşananlar ile ilgili daha çok bilgi vermişti. Bunların daha çok olması daha iyi olurdu diye düşünüyorum. Daha çok bilgilenebilirdik. Çünkü Burçak'ta her şeyi bilmiyor. Bu yüzden günlüğüne de yansıtmamış.

  Duygusal açıdan bakarsak üzücü bir kitaptı. Fakat sonlarına doğru daha çok hastalıktan bahsedildi. Bu kitabı okuyup çok üzülen, çok etkilenen mutlaka vardır ama bunlardan birisi ben değilim. Aile kızının hayalini gerçekleştirebilmek için kitap yapıp yayınlamış diye düşünüyorum. Açıkçası kitabı okurken ailenin yaşantısına şaşırdığım noktalar bile oldu. 13 yaşında bir çocuğun kız veya erkek fark etmez içki içmesi, bara gitmesi bana çokta normal bir şeymiş gibi gelmedi.

  Kitaptan çok fazla alıntı yapmayacağım. Hatta sadece bir alıntı yapmak istiyorum beni en çok etkileyen cümle oydu onun dışında genel olarak kitaba bakacak olursak internetten araştırma yapılsa Burçak hakkında aynı bilgilere ulaşılabilir.

KİTAPTAN ALINTILAR

- "Keşke ben de öldükten sonra bu günlükle ünlü olsam."


PUANIM: 3/5











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen yorumlarımızı Türkçe karakterler kullanarak yapalım.