24 Aralık 2015 Perşembe

[1. DİJİTAL KRALİÇELER BLOG TUR] KİRLİ BEYAZ - YEŞİM DEMİR




Kitap Adı: KİRLİ BEYAZ
Yazar: Yeşim DEMİR
Yayıncı: Destek Yayınları
Sayfa: 232


   Bir kadın, iki adam...

   Aşk çıkmazında intikam dolu aşksız bir çatışma...

Biri tutkulu diğeri tehlikeli ve dengesiz iki adamın aşkı arasında kalan genç bir kızın tanık olduğu skandallarla birlikte değişen hayatı...

   Kendini çalıştığı medya sektörünün çalkantıları içinde bulan Aslı’nın eski dingin yaşamına geri dönmesi artık mümkün değildir. Türkiye'nin ünlü ve güçlü gazetecilerinden birinin ihtiras, seks ve yolsuzluklarla dolu skandalları genç ve güzel televizyoncu Aslı’nın taşıdığı yüklerden biri haline gelmiştir. “Güzel kız, iktidar oyununun karanlık planlarını görmezden gelemeyeceğine karar verir ve kendini aşk, ihtiras ve ihanetle örülü nefes kesici bir serüvenin içinde bulur.”



   Aslı, hayatta büyük acılar çekmiş kadınların anılarını bir blogda yayınlamak ister. Sevgilisi hikayesini anlatmak isteyen bir kadın olduğunu söyler. Ela, hikayesini anlatmak için Aslı'ya geldiğinde, Aslı şok olur. Çünkü Ela daha 17 yaşındadır. Bu kadar küçük bir kız neler yaşamış olabilir? Bu kısmını anlatmak istemiyorum ama okuyunca şok olacaksınız eminim. 14 yaşında hayatın tüm acımasızlığıyla karşılaşmış Ela. Hikayesini okuyunca ürperdim. Eminim sizde aynı duyguları yaşayacaksınız.


   Ela'nın hikayesini okuduktan sonra zamanın gerisine gidiyoruz. Aslı'nın Amerika'dan dönüşüyle başlıyor hikaye. Anne ve babası bir kaza sonucu yoğun bakıma kaldırılınca apar topar Türkiye'ye dönüş yapar. Babasını kaybeder. Annesi ise yoğun bakımdadır ve uyanmıyordur. Bir süre hastaneye gidip gelir. Ardından iş bulması gerektiğine karar verir. Babasının bir yakını vasıtasıyla bir televizyon şirketinde işe başlar. 


   Patronu olan Erman, tahammül edilmesi çok zor bir insandır. Buna rağmen işinde yükselmek isteyen Aslı bu duruma katlanmaya çalışır. Olaylar zinciri sırasında çok zorlanır. Bu duruma katlanması zor olsa da pes etmez. 


   Kitap ana hatlarıyla bu konulardan oluşuyor. Kitaba başlarken Ela'nın hayatını okuyunca o şekilde devam edeceğini düşünmüştüm. Yani bir kaç kadının acı dolu hikayesini okuyacağımı düşündüm. Sonrasında çok yanıldığımı anladım. Biraz hayal kırıklığı yaşadım. Sanırım bunun nedeni kitabın yüksek tempoyla başlaması oldu. Ela'nın hikayesi o kadar sarstı ki beni sonrasında ki hikayede tempo düştü. Bunun dışında çok fazla siyaset vardı. Sık sık siyasi konulara girilmişti. Siyaset okumaktan veya konuşmaktan pek hoşlanmam bu yüzden hoşuma gitmedi. Hiç tahmin etmemiştim.


   Aslı, biraz gelgitleri olan birisi. Patronu Erman'a karşı bir türlü net duygular besleyemedi. Oysa ki ben ciddi anlamda nefret ettim. O tip bir insanı sevebileceğimi hiç sanmıyorum. Bu durumda oldukça rahatsız ediciydi. Bir de Erman üzerinden genelleme yapılmıştı. Bir kişi üzerinden herkesi aynı kefeye koymak doğru değil. Bu herhangi bir memleketten birisiyle tartışıp şu memleketliler çok kötü demek gibi.


  Son olarak, kitapta yazım yanlışına denk gelmedim. Bu durumdan çok memnunum. Kitap akıcı ve sade bir dille yazılmış. Yorulmadan okuyup bitirebilirsiniz. Siyasi şeyler okumayı sevenlerdenseniz bu kitabı benden daha çok sevebilirsiniz. Son olarak kitap hakkında yapılan yorumları paylaşıp puanımı vereceğim. Sizde bu kitabı okuduysanız bizimle yorumlarınızı paylaşın bu durumdan çok mutlu olurum. =)




KİTAP YORUMLARI

- "Hayatı okumak için yazmak gerek" demişsin. Bende diyorum ki, "hayatı yazmak için okumak gerek." Önemli olan okurken değil, okuduktan sonra ne düşündürdüğü... Film senaryosu olabilecek bir roman... Tebrikler, bir kalemde okudum...
                                                                                                   - Süheyl Uygur

- Kirli Beyaz her dejenere seks ilişkisinin aslında toplumsal bir çöküşle ilgili olduğunun altını çiziyor... Çok güzel bir kitap...
                                                                                                          - Cengiz Semercioğlu

- Yeşim Demir yeni! Türkiye'nin yeni medyasındaki ibret verici çarpık ilişkileri, çıkar savaşlarını akıcı bir dille anlattığı romanını beynime balyoz yemişçesine şaşkınlık içinde ve bir solukta okudum. 
                                                                                          
                                                                                        - Can Ataklı

- Ben kalemin kıvraklığı ve akışı karşısında hep niye kitap yazmadığını sorardım Yeşim'e. Demek ki onun da vakti gelmiş. Her zaman başarılı işlere imza atan Destek Yayınları, bu kez de beni şaşırtmadı... Okuyunca anlayacaksınız...
 - Şenay Düdek                      

- Yaşamı bu kadar derinden ve güzel yaşayan özel özel bir kadından ancak bu kadar mükemmel bir roman çıkardı. Soluksuz okudum. Tebrikler...
-Hülya Yürekli Seloni         

- İnsan öğütmeye endeksli ilişkileri çok iyi gözlemlediği anlaşılan Yeşim Demir'in Kirli Beyaz romanı sorgulamalara yol açan bir kitap. Kurgusuyla, öyküsüyle, akıcı diliyle bir solukta okunuyor. Etkin ve güçlü olduğuna inanılan ya da öyle bir algı oluşturan gazetecilerin, aslında bir figüran oldukları gerçeğiyle yüzleştiriyor. Üstelik satır aralarındaki metaforlar öylesine sarsıcı ve düşündürücü ki: "Eğer kirli bir ırmağı içine alıyorsan, bozulmadan kalabilmek için deniz olmalısın!"

-Süleyman Sarılar               

PUANIM: 3.5/5



Kitaptan alıntılar için: http://kitapzenn.blogspot.com/
Kitap karakterlerinin analizleri için: http://uyumsuzpsikologunblogu.blogspot.com.tr/

2 yorum:

Lütfen yorumlarımızı Türkçe karakterler kullanarak yapalım.