6 Aralık 2015 Pazar

KİTAP YORUMU - BU YALNIZLIK BANA FAZLA BÖLÜŞELİM Mİ? - MURAT TAVLI


Kitap Adı: BU YALNIZLIK BANA FAZLA BÖLÜŞELİM Mİ?
Yazar: Murat TAVLI
Yayıncı: Destek Yayınları
Sayfa: 264

   Yaşamak diyorum... Ne kadar değerli değil mi? Uyandığım her yeni günden alacaklıyım çünkü ben her borcumu kolayca içime çekip bir türlü geri veremediğim nefesimle ödüyorum.


  Bazı günler lime lime eksiliyor, yeni bir yaprak daha düşürüyorum gövdemden.
  Neye uyanacağını bilememek öyle zor ki... Haksızlık mı yoksa kader mi? Tek bildiğim her geçen gün biraz daha eksiliyorum.



  Şimdilerde yaşayarak, görerek, insanlığıma insanlık katan her değerimi sorgulayarak yaşadığım ve bir türlü geriye saramadığım günlerimi yaşıyorum. Demem o ki yaşarken kötüleşiyorum, ciddileşiyorum ve hissizleşiyorum. Kendime yabancılaşmama sebep olan kim varsa söyleyin onlara hakkımı helal etmiyorum! Yine de eyvallah ama ben en çok da beni özlüyorum...


  Murat Tavlı'nın eşsiz kaleminden, gerçek anlamıyla "Bir solukta bitirdim!" diyeceğiniz büyülü bir roman...



     Dün bitmesine rağmen yoğunluktan yorumu bu güne kalan benim güzel kitabım. =) Aslında taze taze yazmak istedim ama olmadı malesef. Hani bazı kitaplar vardır da sonunda "yaa!" deriz hani. Yani bunu bir tek ben söylemiyorum değil mi? :D Neyse kitabın sonunda yüzümde aptal bir gülümsemeyle "yaa!" dedim. Beklentimin ciddi anlamda üstünde çıktı. Bu kadarını beklemiyordum. Hatta itiraf edeyim sürekli aşk betimlemeleri olan bir kitap sanmıştım. Pek romantik bir insan değilim bu yüzden acabalarla başladım kitaba. Öyle güzel ters köşe oldum ki iki güne bitti kitap. Şöyle bir göz atayım diyerek başladım kitaba. Kitabı bıraktığımda 100 sayfaya yakın okumuştum. Gerisini siz düşünün.

   Bu nasıl bir kitaptı böyle diye soracak olursanız söyleyeyim. Her yönüyle hayat vardı kitapta. Büyüklerimiz parayla saadet olmaz derdi ya tam olarak kanıtı niteliğindeydi. Zeki Vardar baş karakterimiz. Zengin bir ailenin tek çocuğu olarak dünyaya gelmiş. Paranın her şeyi satın alabileceğini düşünen ailesi Zeki'ye sadece para ile lüks yaşam sağlamış, sevgiden yoksun bırakmıştır. Normal de zengin aile çocukları şımarıktır ya Zeki tam olarak öyle değildi. Sevgi açlığı onun için paradan daha önemliydi ve bu doğrultuda inanılmaz şeyler yaptı. Şahsen hayran kaldım Zeki'ye. Yaşadıkları çok ağır şeylerdi. Çokta üzüldüm tabi.   

   Murat Beyin kuvvetli bir kalemi var. Hayran kaldım ve bir diğer kitabını listeme ekledim. Neden bu kadar sevdiğimi anlamak için okumalısınız. Bir adamın hayatı nasıl mahvedilir, nasıl gençliği heba olur hepsini okudum. Kendi hayatımdan da örnekler vardı aslında. Eminim bu kitabı okuyan herkes kendi hayatından örnekler bulacaktır. Onca acıya rağmen insanın nasıl ayakta kaldığını, nasıl olgunlaştığını okuyacaksınız. 


Kitabın en güzel yeri bana göre isminin koyulduğu andı. Bu yalnızlık bana fazla bölüşelim mi? dediği an kitabın en güzel kısmıydı. "Yerimmm!" demedim tabi ki. :D Daha ne yazayım bilmiyorum. Yazdıkça yazasım geliyor. Bir süredir kitap okuma isteğim yoktu bu kitap beni kendime getirdi resmen. Şimdi en sevdiğim kısım alıntı zamanı. :D Bu arada kitap tavsiyemdir.


KİTAP ALINTILARI

- "Hayatınızdaki keşkeleri de sevin. Hatalarınızı sevemediğiniz müddetçe başlangıçlara açık olmazsınız."


- "İnsan kötü şeyler hiç kendi başına gelmeyecekmiş gibi yaşıyor. Televizyonda gördüklerini, komşudan duyduklarını kendi hayatına yakıştırmıyor. Duyduklarına ah diyorsun vah diyorsun iki adım sonra hayatın tüm gerçeklerinden uzaklaşıyorsun."


- "Ölüm tek gerçekse bu kadar sahteliğe değer mi bu dünya? Öyle bir hale geldi ki insanlık ne ölmeye hazırız ne de yaşamaya."


- "Sipariş veremiyorsun aşkı, gelip kapına dayanıyor. Sana ne söz hakkı bırakıyor ne de tercih hakkı sunuyor. Sadece gözyaşlarına özgürlük sağlıyor. Dilediğince hatta dilemedikçe ağlıyorsun."


- "Tecrübeler bedelsiz kazanılmaz. Gözünden kaçan detaylar bazen yaşadığın eksikliğin cevabıdır. Detaylar hiçbir zaman yanılmaz."


 - ":Hepimiz temiz sayfalarını bir hiç uğruna kirletmedi mi? Yeni bir sayfa açmaktan defter bitti ve biz temiz sayfayı açmaya hak eden insanları görmezden geldik. Çünkü sayfalar tükenmişti, biz tükenmiştik..."


- "Özlemek ne büyük çaresizlik be... Sarılmadan geçmiyor!"


PUANIM: 5/5





   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen yorumlarımızı Türkçe karakterler kullanarak yapalım.