8 Aralık 2015 Salı

KİTAP YORUMU: LAPPASINA AŞKTI - KENAN AYDIN



Kitap Adı: LAPPASINA AŞKTI
Yazar: Kenan AYDIN
Yayıncı: BMÇ Yayıncılık
Sayfa: 157

  Beyin kanseri bir genç kız ve onu hayatta tutmaya çalışan bir şair... Mücadele, umut, güven, inanç ve zafer; iftira, öfke, teslimiyet ve hezimet... Her şey var. Ya aşk? Bilmem. Sahi kahramanımız âşık olmuş muydu? Okumadan bilinmez ki...

  "O söz lappadanak söylenir mi" diye bir deyim vardır. Ön hazırlık yapmadan muhatabını şoka sokacak bir söz söylendiğinde kullanılır. Buradaki lappadanaktaki lappa ile lappasınadaki lappa aynı lappadır. Boş, sayı, sıfır anlamlarında kullanılır. Sokak oyunlarının tedavülden kalkmadığı dönemlerde, Pamukova ve çevresinde çocuklar ve ergenler tarafından çok sık kullanılırdı. Oyunu kazanan çocuk veya çocuklar "lappa lappa" diye sevinirlerdi. Zaferin sarhoşluğu ve hezimetin hüznü ancak yeni oyun başlayıncaya kadar sürer sonra hepsi unutulurdu. Ergenler arasında da aşağı mahalle ile gazozuna veya bir tepsi baklavasına maçlar yapılırdı. Gazoz veya baklava parasının olmadığı zamanlarda da "bu sefer de lappasına oynayalım" denir, kazanan takım bir lappa kazanmış olurdu. 

  Çocukların bütün oyunları lappasına iken büyüklerin -aşk hariç- hiçbir işi lappasına değildir. Çünkü oyunlardaki zaferler de hezimetler de hemencecik unutulur. Ancak oyunlardan alınan haz, bir ömür boyu unutulmaz. Benzer şekilde aşklar da bir ömür sürse bile hep kısacıktır. Bir gün bile sürmeyen her aşktan geriye kalan bazen buruk, bazen hoş bir gülümsemedir.



   İsminden dolayı beni oldukça meraklandıran bir kitaptı. İsmi ilgimi çekince arka yazı da açıklamasını okudum ve gerçekten ilgimi çekti. Kitap kütüphanemde bekledikçe merak ediyordum açıkçası. Sıra ona gelince merakla başladım.


   Bir kaç sayfa okudum kafam karıştı. Devamında olay çözüldü. İnternet üzerinden gerçekleşen bir hikaye var. Biraz eski zamandan bahsediyor yanı Msn kullandığımız zamanlar. Forum üzerinden kurulmuş bir grup var. Şiir yazanlar burada şiirlerini yayınlıyor. 

   Baş karakterimiz de burada şiirlerini yayınlıyor. Ve orada kurulan arkadaşlıklar var. Çok samimi değiller ama sohbet ediyorlar. İçlerinden birisi kanser. Tedavi sırasında sürekli destek oluyor Ali ona. Zamanla değişen durumlar nedeniyle kızın ailesi iletişimlerini kesmelerini istiyor ve kitabın başlanma sebebi bu.


   Açıkçası hayal kırıklığı yaşadım kitabı okurken böyle bir kitap beklemiyordum. Konusu yorucuydu. Okurken biraz zorlandım. Bir de konu çok yüzeysel kalmıştı. Daha derine inebilirdi. Diyeceklerim bu kadar. Kitap ince olduğu için daha detaylı yazmak istemiyorum.  


                                                                     PUANIM: 3/5





  

2 yorum:

  1. İsmi ilginç geldi diye dikjatimi çekti ve okumaya yeni başladım bakalım nasıl

    YanıtlaSil
  2. Haklısın kitap bana da kısa geldi. Yoğunlaştırılmış

    YanıtlaSil

Lütfen yorumlarımızı Türkçe karakterler kullanarak yapalım.